Mobilní dům: jak učinit sen realitou a ne zůstat na ulici

Mnozí z nás, zřejmě, snili o tom, že v našem autě projíždíme nejoblíbenějšími kouty naší země a zároveň budeme zcela autonomní, ne v závislosti na službách cestovního ruchu a hotelnictví. Žít ve stanu pro cestování tohoto druhu je samozřejmě romantické, ale je spojeno s určitými nepříjemnostmi, zejména pokud jsou mezi cestujícími děti. V tomto případě by nejvhodnějším řešením bylo použití přívěsu vybaveného jak místy pro rekreaci, tak i pro vaření, stejně jako úpravy vody. Mobilní dům - typy, výhody a nevýhody, jak správně vybírat a používat, stejně jako funkce tvorby vlastních rukou a přehled cen pro oblíbené modely - to je téma tohoto článku od HomeMyHome.ru.

Mobilní dům může mít všechna nezbytná zařízení, která jsou obsažena v trvale umístěném objektu - od koupelny a od skladovací místnosti až po kuchyň a ložnici

Jaký je název domu na kolech a proč je to nezbytné

V různých zemích se mobilní domovy nazývají odlišně, takže někdy může dojít k určitému zmatku pro nepřipraveného uživatele, pokud jde o tuto techniku. V zemích Jižní a Severní Ameriky se mobilní domy nazývají přívěsy a v Evropě karavany nebo karavany. V naší zemi se mobilní domy nazývají řidiči automobilů a postupně získávají své spotřebitele. V zahraničí se tento typ zařízení používá jak pro cestování, tak i pro trvalý pobyt a v naší zemi - výhradně pro turistické účely.

Použití mobilního domova umožňuje jeho majiteli být zcela mobilní a zároveň využívat veškerého pohodlí běžného domova

.

Výhody a nevýhody přívěsů - mobilní domy

\ t

V naší zemi nejsou přívěsy tak běžné, jak je tomu například v Americe nebo v Austrálii, což je způsobeno přítomností určitých obtíží při jejich používání. Avšak vzhledem k přítomnosti řady výhod, které jsou u této techniky podstatné, je tento typ vozidla stále populárnější. Výhodykteré jsou držitelem práv k těmto zařízením získány, jsou tyto ukazatele:

  • Mobilita a svoboda pohybu doprovázená pohodlným životem;

Vnitřní uspořádání a vybavení karavanu závisí na jeho velikosti a osobních preferencích uživatele

.
  • úspory nákladů při cestování související s placením účtů za hotelové a motelní služby;
  • snadnost nákupu, prodeje a opětovného vydávání, jakož i zpracování dalších akcí souvisejících s registrací u regulačních orgánů;
  • nedostatek účtů za spotřebovanou energii (voda, topení, elektrická energie);
  • obytné automobily nepodléhají dani z nemovitosti, neboť již od roku 2006 platí, že se jedná o motorové domy patří do kategorie vozidel;
  • Snadná údržba a provoz - jsou klíčem k úspěšné dovolené s použitím tohoto typu zařízení.

Kemper na základně přívěsu je menší než rozměry na základně vozidla, je však také funkční

Z nedostatků souvisejících s přípojnými vozidly je třeba při provozu v naší zemi uvést následující body:

  • významná spotřeba zkapalněného plynu používaného k vytápění a vaření vyžaduje jeho doplňování a dostupnost informací o těchto místech v oblastech vysídlení;
  • umožňuje malé množství vnitřního prostoruvzít na silnici pouze omezený počet věcí, které mohou být během cesty požadovány;
  • koupelna, je-li k dispozici, je velmi malá a není příliš pohodlná;
  • mobilní domky nejsou zpravidla vybaveny systémem hlukové izolace, který je nevyhovující, pokud je používán v blízkosti dálnice nebo v obydlených oblastech;
  • na území Ruské federace prakticky neexistuje rozvinutá síť kempů určených k bydlení obytných automobilů, a proto není možné doručit poštu nebo jinou korespondenci na adresu uživatele, který má odpočinek podobným způsobem;
  • technické prostředky vyžadují pravidelnou údržbu a opravy, které jsou spojeny s určitými finančními náklady.

Moderní modely obytných automobilů mohou být vybaveny nejen místy pro rekreaci, ale také mají „garáž“ pro auto v jejich provedení

.

Typy domácích automobilů na kolečkách, foto příklady

Všechny motorhomes jsou rozděleny do několika tříd:

  • třída „A“ - jednopodlažní a dvoupatrová, ve které jsou kabina a kabina celistvé;
  • třída „B“ - jsou vyrobena na základě minibusu a lůžko nad kabinou řidiče není k dispozici - polořadovka-integrovaná;
  • třída „C“ - nad kabinou řidiče je umístěno lůžko - to jsou výklenky na mobilu;
  • třída "D" - malé modely určené pro 1-2cestující, jsou vyráběny na základě nízkoprofilových úprav automobilů.

Třída "A"

Integrované obytné vozy jsou vyráběny na základě velkých nákladních automobilů nebo autobusů a jsou vybaveny vším potřebným pro dlouhodobý pobyt.

Jedna z možností budování integrovaného typu obytného automobilu

Konstrukce mobilních domů této třídy může zahrnovat posuvné stěny, což umožňuje zvýšit vnitřní objem prostor během parkování.

Kombinace kabiny řidiče a ostatních místností zvyšuje vnitřní objem místností

.

Zatímco karavan této třídy je v pohybu, nemusí se vymykat z obecné řady vozidel a podobat se zdánlivě jednoduchému autobusu nebo velkému kamionu.

Varianta mobilního domu na integrovaném typu založeném na nákladním vozidle

Třída "B"

Nejžádanější jsou polointegrované modely v důsledku kombinace velikostí dostatečné pro umístění 4 osob a dostupnosti nezbytného vybavení pro jejich existenci.

Modely této třídy mají všechna potřebná zařízení pro dlouhou cestu: koupelna a koupelna, prostor na spaní a místa pro odpočinek, stejně jako kuchyně, sklady a technické místnosti. Kromě toho jsou obytné vozy této třídy vybaveny všemi potřebnými vestavěnými spotřebiči.

Sedadlo řidiče a spolujezdce snadnopřeměněna pro použití v interiéru obytného automobilu během parkovacího období

Pro modely polointegrovaného typu, aby se zvýšil jejich vnitřní objem, může být pro skladování věcí uspořádána nástavba, která se nachází nad kabinou řidiče.

Konstrukce karavanu může umožnit přítomnost různých přídavných zařízení, která zlepšují odpočinek s jejich použitím - v tomto případě se jedná o kabinu namontovanou během parkování

Třída „C“

Alkavanchas na kolečkách jsou také velmi populární design, vzhledem k jejich funkčnosti během jejich pobytu, a manévrovatelnost při pohybu.

Klasická verze výklenku

Tato třída vozidel se také nazývá "Campervan", ve svém provedení umožňuje umístění jednoho lůžka nad kabinu řidiče.

Kotviště nad kabinou strojvedoucího je malé, ale díky takové stavbě se zvýší užitečný objem ostatních místností

.

V obytných automobilech tohoto typu je zóna řidiče oddělena od obytných prostor a sedadlo řidiče a sedadlo spolujezdce nemohou být přeměněny na vnitřní prostor.

Motorový dům na kolech na základě vozu Mercedes

Třída "D"

Tato skupina obytných automobilů má malý vnitřní objem a je technicky vybavena na minimum, což je vysvětleno malýmicelkové rozměry podobných vozidel.

Motorový dům založený na vozidle Mercedes-Benz Sprinter se neliší od běžného karavanu

„Lowprofile“ je název domů na kolech této třídy, když jsou prodávány v zahraničí.

Třída Camper „D“ založená na modelu Ford Transit je ve všech ohledech minimalistická

Mobilní dům na základně přívěsu s fotografiemi uvnitř i vně

Tato skupina obytných automobilů v klasifikaci těchto vozidel patří do třídy „house-dacha“ na kolech a může být vyrobena ve formě stacionárního přívěsu nebo přívěsu. Přívěs určený pro bydlení může být přemísťován jakýmkoliv vozidlem vybaveným speciálním závěsem, protože v jeho celkových rozměrech a hmotnosti je podobný svým protějškům určeným pro technické účely.

Jeho vybavení a technické možnosti závisí na velikosti přívěsu

Stan přívěsu není určen pro dlouhodobé pobyty a může být použit pro krátké výlety.

Jedna z možností vybavení přívěsu

Jak si vybrat dům na kolech - doporučení naší redakční rady

Motorhome je poměrně komplikované vozidlo, proto není snadné vybrat si to, jak by se mohlo na první pohled zdát. Naši redaktoři doporučují zvolit model obytného automobilu, který by odpovídal na řadu otázek pro sebe a pak si ho vzalvhodné rozhodnutí, a zde je uvedeno, jak jsou formulovány:

  1. Funkčnost karavanu a jeho schopnost používat za určitých podmínek závisí na třídě karavanu, takže je to první otázka, na kterou by se mělo odpovědět nejdříve.
  2. Značka podvozku vozidla zaručuje spolehlivý pohyb. Pro tento ukazatel jsou nejoblíbenější značky Ford a Mercedes, Volkswagen a Fiat.
  3. Dopravní vlastnosti karavanu závisí na výkonu motoru a typu pohonu.
  4. Volba uspořádání a vybavení mobilního domu závisí na individuálních preferencích uživatele a počtu rodinných příslušníků.
  5. Různé třídy obytných automobilů vyžadují různé kategorie práv k řízení motorových vozidel, a proto by se tomu mělo věnovat pozornost i ve fázi výběru modelu.

Účel karavanu může být odlišný: od ubytování a rekreace po mobilní kancelář a veřejnou budovu

Pravidla provozu mobilního domu

Během provozu karavanu lze jeho použití rozdělit do dvou částí: dopravy a stacionárního režimu. Při cestování s mobilním domem musí stejně jako všechna vozidla dodržovat dopravní předpisy přijaté v zemi, kde se pohyb provádí. Při použití na parkovišti při cestování i při skladování musíte:

  • na místě běhempři cestování musí být obytný automobil bezpečně upevněn na zemi, aby se zabránilo překlopení, pokud se jedná o přívěs nebo spontánní pohyb - pokud se jedná o jiné třídy domů na kolech;
  • monitorovat přívod vody a v případě potřeby jej včas doplňovat a při umístění do skladovacích prostor by měla být voda vypuštěna;
  • je-li používán v chladném období roku, je nutné sledovat teplotu uvnitř karavanu, aby se zabránilo odmrazování veřejných služeb;

Spolehlivá instalace v místě ubytování je klíčem k úspěšné dovolené

  • se musí vyčistit a znovu naplnit suchou skříní ve lhůtě stanovené výrobcem;
  • Aby se zabránilo narušení provozu funkčních systémů, je nutné kontrolovat množství zkapalněného plynu použitého pro vaření a ohřev, jakož i ohřívat vodu pro sprchu;
  • , stejně jako v každém domě, čistota je zárukou zdraví lidí, kteří v ní žijí, proto je nutné v prostorách provádět suché a mokré čištění;
  • pro spolehlivý provoz karavanu během jeho skladování je nutné provádět údržbu podvozku a motoru, jakož i jiných systémů dostupných ve vozidle.

Karavan třídy „D“ je cenově dostupné auto Volkswagen California

Jaké vybavení je poskytováno a jaké problémy mají majitelé domůkola

Při používání v naší zemi jsou hlavními potížemi majitelů obytných automobilů silnice a nedostatek speciálního parkování potřebného pro ubytování během cestování. Kromě toho mohou být potíže s plněním vody, plynu a bio-toalety, zejména v oblastech vzdálených od centra. Počet lůžek v různých modelech v různých třídách se může značně lišit, ale nejběžnější 2-6 kusů. Motorhome má zpravidla následující technickou podporu:

  • schopnost připojení k vnější elektrické síti 220 voltů;
  • vnitřní, palubní síť vozidel 12/24 Volt;
  • kontejner pro skladování vody používané pro pitné a technické účely;
  • lahve se zkapalněným plynem.

Koupelna může být kombinována se sprchovým koutem nebo odděleně

Modely třídy „A“, „B“ a „C“ jsou vybaveny vestavěnými spotřebiči do kuchyně (lednice, mikrovlnná trouba, varná deska atd.), Jakož i pro odpočinek –TV, rádio a další mediálních zařízení.

Vlastnosti vlastní produkce

Vzhledem k tomu, že mobilní domy jsou poměrně drahé, pak pokud máte přání a volný čas, může být takové vozidlo vyrobeno nezávisle. V tomto případě bude hlavním požadavkem použití továrně vyráběného podvozku již od té doby jinak nelze hotový výrobek použítv souladu s požadavky dopravní policie. V tomto případě existují dvě možnosti:

  • používají přívěs;
  • k přepnutí stávajícího vozidla - minibusu nebo autobusu o plné velikosti.

Mobilní dům s přívěsem

Při volbě takové výrobní varianty budou rozměry karavanu záviset na velikosti přívěsu a jeho nosnosti.

Kemper, vyráběný na základě automobilového přívěsu

Zpočátku je nutné nakreslit výkres nebo náčrtek vyráběného předmětu a zvážit možnosti použití dostupných materiálů. Nejpohodlnější v provedení bude verze rámové konstrukce, která může být izolována použitím vhodných materiálů, které jsou umístěny ve vnitřním prostoru rámu. Kromě toho byste měli provádět práce na výzdobě interiérů a exteriérů, pokládku potřebných pomůcek a instalaci okenních a dveřních bloků. Dostupnost nábytku a domácích spotřebičů závisí na velikosti karavanu, stejně jako na finančních možnostech uživatele a jeho osobních preferencích. Zvláštní pozornost by měla být věnována umístění nádrže pod vodou, jakož i uspořádání elektrických a plynových zařízení.

Možnost uspořádání vozidla Gazelle jako mobilního domu

Dělat mobilní základnu na základněznačka vozu Gazelle

S dostupným vozem GAZel stačí jej jednoduše převést na mobilní dům, který odpovídá třídě „C“ nebo „D“, k tomu budete potřebovat:

  • odstranit stávající sedadla a jiné konstrukce poskytnuté výrobním obalem, s výjimkou podpěrných, které zajišťují tuhost karoserie;
  • provádějí antikorozní úpravu vnitřního povrchu těla a pak dokončují vnitřní prostor podle tvůrčího záměru uživatele;
  • stanoví umístění nezbytného technického vybavení a nábytku, aby bylo možné provést jejich instalaci.

Nejjednodušší a nejdostupnější varianta renovace Gazel

Kolik je dům na kolech - přehled cen

Domácí automobilový průmysl nevyrábí v průmyslovém měřítku obytné automobily, existují pouze jednotlivé modely, které nejsou zahrnuty v sérii, takže v případě potřeby musíte získat modely zahraniční výroby, nové i použité. Použité obytné vozy jsou levnější, ale jsou méně funkční a nejsou plně vybaveny moderními protějšky. Následující tabulka ukazuje náklady na motorhomes při prodeji na domácím trhu. Cena je od Q3 2018.

Obrázek Model Rok vydání Počet lůžek Náklady (od srpna 2018), rublů
Adria Matrix Supreme 700SL 2018 5 7700000
"Hymer ML-T 580 CL" 2017 4 7000000
"Hymer B-DL 444" 2018 2 7800000
Adria Aviva 360 DK 2018 4 1200000
„Hymer Eriba Living 525“ 2017 5 1800000
"Buerstner Ixeo Time IT650" 2013 6 3900000
Akce Adria 361 LH 2015 3 1300000

Video: život v mobilním domě

Pro ty, kteří si chtějí koupit dům na kolech, ale stále pochybují, následující video vám poví, jak můžete žít v domě na kole a možná rozptýlit poslední pochybnosti.