Rosterk: co to je, jeho typy a účel

Před stavbou domu a rozhodováním, která základna stavět - sloupcové nebo hromady, začátečníci stavitelé jsou konfrontováni s takovou koncepcí jako rošt. Níže se podíváme na to, co to je jako rošt a jeho nutnost při budování základů budovy.

Celkový pohled na monolitickou konstrukci

Rostverk - co to je?

Mřížka je vodorovně umístěný prvek pilotové základny konstrukce (druh pásu nebo podložky),který přebírá celou zátěž budovy a rovnoměrně ji přenáší do podpěrných sloupů. Toho je dosaženo tím, že se piloty zavěsí do kompletní konstrukce. Vzhledem k tomu, že mřížka na pilotové základně zvyšuje pevnost budovy, je nutné zajistit dostatečnou tuhost pro všechny spoje.

Výhodou takového základu pro budovu je její trvanlivost, pevnost a schopnost zařízení na písčitých a jílovitých půdách, jakož i na plovácích. Kromě toho, vzhledem k malému množství přípravných prací a konkrétnímu použitému řešení je taková konstrukce základu domu považována za méně nákladnou variantu ve srovnání s jinými typy základů.

Aby bylo možné lépe porozumět tomu, co je rošt, musíte znát jeho klasifikaci do těchto typů:

  • v místě uspořádání;
  • o použitých stavebních materiálech;
  • konstruktivním rozhodnutím.

Podle místa:

  • Mělká hloubka.Toto je optimální konstrukční typ pro spolehlivou stabilitu. Vzhledem k tomu, že podešev pásu je uspořádána přímo na zemi, bude celé budoucí zatížení od konstrukce rozloženo nejen mezi piloty, ale i přes celý základ.

Mělký rošt

  • Zapuštěno.V tomto případě vstupuje do země část konstrukce s šířkou podešve 50 cm. Takové typy základů se používají pro stavbu, nanestabilní půda, budovy několika pater.

Pohled na hloubkovou mřížku v sekci

  • Závěs.Vzdálenost mezi vozovkou a konstrukcí je 100 mm nebo více. V tomto případě je mřížka vytvořena ze dřeva nebo oceli, aby se zabránilo kontaktu budovy se zemní vlhkostí. Aby se zabránilo pádu konstrukce pod tíhou konstrukce, používají se pilíře nebo sloupy působivých rozměrů.

Typ závěsu

Konstruktivním rozhodnutím:

  • Monolitický roštje integrální strukturou železobetonu vytvořeného na místě základu. Nejběžnější typ pásky, ale desková mřížka je nepostradatelná pro stavbu budov na nestabilních půdách. Jeho zařízení je spojeno s významnými mzdovými náklady, častým posilováním a vysokými náklady.

Jedná se o železobetonový pás z tuhé litiny

.
  • Prefabrikovaná kovová konstrukce , jejíž prvky jsou upevněny svařováním. Nevýhodou je složitost instalace a nedostatečná tuhost a pevnost spojů. Prefabrikovaný rošt je instalován na vrcholcích pilot a navařen k nim bez následného lití betonu. Hromadné základy s roštem jsou vhodné pro nekapitálové budovy, jejichž životnost je asi 10-20 let.

Prefabrikovaná konstrukce zkov

  • Prefabrikovaný monolitický pásje kombinovanou variantou a zahrnuje prvky průmyslové výroby, které jsou spolu spojeny pomocí klíčů a uzamykacích spojů. Po montáži se všechny spoje nalijí betonem a vytvoří pevnou, jednovrstvou pásku. Tyto mříže se používají při stavbě vícepodlažních obytných a kancelářských budov, ale i výrobních a výrobních hal. Montáž monolitického pásu vyžaduje značné náklady na materiál, použití speciálního vybavení a velkou přesnost při montáži.

Montovaný monolitický rošt

Pochopení skutečnosti, že se jedná o strupovitý základ, je také vhodné zvážit materiály použité ve stavebnictví.

Pozor!Zařízení je možné odmítnout pouze v individuální konstrukci. V případě výstavby budov se dvěma patry a více je nutné zajistit dostatečnou tuhost.

Použité materiály

Konstrukční vlastnosti budov a velikost výsledných zatížení určují použití materiálů pro vytváření mříží:

  • železobeton;
  • dřevo;
  • kov.

Pilotové základy s monolitickým roštem

Železobetonový pás je vysoce stabilní, tuhý, spolehlivý, trvanlivý a vydrží vysoké zatížení. Tyto vlastnosti způsobilyširoké využití pilotního roštu s monolitickým překrytím.Konstrukce se skládá ze železné výztuže, která zvyšuje pevnostní vlastnosti základu a betonu.Zesílení monolitického roštu na pilotech může být provedeno pomocí hotelových tyčí upevněných v plochém rámu nebo pomocí objemových jader.

Závěsná železobetonová mřížka

Betonové mříže na zařízení jsou podobné železobetonovým řemenům, jediným rozdílem je absence vyztužení v konstrukci prvního. Celý náklad padá a je rozložen betonem. Koncové kryty základových pilot by měly být ponořeny do mřížkového betonu 100 mm. Tyto pásy se používají pouze při stavbě jednopodlažních budov.

Důležité!Určuje odhady a normy pro zařízení monolitické mřížky - GESN.

Dřevěné konstrukce

Dřevěná konstrukce se používá hlavně při stavbě domů z řeziva.Pokládka dřevěného roštu na základnu sloupu se provádí na speciálním hydroizolačním pásu střešních plstí nebo střešní lepenky.Aby se vyloučilo předčasné znehodnocení dřeva, měla by být struktura ošetřena speciální bioprotektivní impregnací. Upevnění dřeva na kůlech se provádí pomocí držáků nebo šroubů.

Dřevěná konstrukce roštu

Existují dvě možnosti pro zařízení pásového pásu:

  • Při stavbě základny budovyjsou vytvořeny jednoduché nebo dvojité prkna předpřipravených polen, které jsou instalovány na plánovaném štěrkovém území. Tato možnost byla použita pro stavbu drobných staveb řeziva;
  • Provádí se upevnění roštu z tyče na sloupovém základu. Konstrukce však nemá vysokou pevnost, protože strom není nejspolehlivějším stavebním materiálem, takže se nejčastěji používá k vytvoření klenotníků a altánů.
​​

Video: grilovací zařízení pro dřevěný dům Video: grilovací zařízení pro dřevěný dům

Kovový pás pro základnu

Kovová obreshetka je vyrobena z kanálu, I-nosníku nebo čtvercového profilu a má vysokou trvanlivost a tuhost.Tato konstrukce se zpravidla používá při stavbě základů pilotových šroubů pro jednopatrové domy.Kanál je instalován na koncích podpěr a upevněn pomocí svařovacího spoje.

Kovové rošty na betonových sloupech

Pás vyrobený z kovu se používá hlavně v závěsném provedení. V poslední době se však takové konstrukce používají velmi zřídka, protože vzhledem k závažnosti materiálu je nutné zahrnout zvedací speciální zařízení, které je ekonomicky nerentabilní. Kromě toho je kov vystaven riziku korozivních procesů.

Druhy a účel roštů

Souhvězdíliší se svým typem a účelem. Při výběru potřebného provedení se bere v úvahu mnoho faktorů.

Pásové základy s roštem

V případě budov jsou spíše pevnou a spolehlivou oporou pilotové základy s kejdou, pro které se používají dvě technologie. Jeden z nich se používá pro uspořádání základů nad úrovní terénu a druhý - ve fázi vytváření mřížové konstrukce, která přebírá část zátěže.

Pásový základ s roštem v sekci

Základ pásu je nejlepším řešením pro založení základu na svazích a oblastech s obtížným terénem, ​​protože není nutné provádět komplexní přípravné práce na územním plánování za účasti speciálního vybavení.Tato konstrukce je ideální pro konstrukci konstrukcí z lehkých materiálů.

Když používáte pásový základ při stavbě domu, je nezbytné, aby:

  • Pískový polštář, jehož tloušťka je 200-300 mm. Je vytvořen pod betonovým rámem a pilotami, aby je ochránil před ničivými účinky zemní vlhkosti.
  • Hydroizolace mříže a podpěr, pro které se používá polyethylenová fólie, střešní krytina nebo azbestocementové trubky.

Při zřizování základů je nutné pečlivě vypočítat počet a rozteč pilot v páskové mřížce, jakož i její tloušťku a další parametry.

Pro plot

Zařízení pro mříže pro ploty je nezbytné pro plnou ochranu konstrukce, která nemůže zajistit rovinu plotu. Vytvoření pásu není jen kvůli poskytnutí vnějších faktorů, ale také tak, že například domácí zvířata se nemohla dostat mimo lokalitu. Důvody mohou být jakékoliv, ale provedení musí být vždy vysoké kvality, aby byla zajištěna pevnost a trvanlivost konstrukce.

Rostverk pro plot

V zásadě je mřížka pro plot téměř stejná jako pás používaný při úpravě základů domů.Zde se používá stejná konstrukce, stavební materiály a podobné funkce.

Pro pilotové založení

Potřeba sloupového základu s mřížkou je určena přímo betonovou konstrukcí budovy, její hmotností a tuhostí konstrukce budovy.Aby se nosné sloupy nesbalily, jsou vázány monolitickým železobetonem, kovem nebo dokonce dřevěným pásem.

Pilotové založení s roštem

Ve stavebnictví se používá několik schémat pilotového založení budov:

  • Sloupy s kloubovým pásem jsou zapuštěny do země. Tento systém se používá v 90% všech pilotových základů;
  • Sloupy spočívají na sutě, aniž by se prohloubily do země. Díky tomuto schématu je zajištěna vysoká tuhost základny domu, která umožňuje minimalizovatpravděpodobnost poklesu struktury;
  • Bez mřížky. Tato možnost se používá pro výstavbu malých domků.
Poznámka!Podpěry pro sloupovou základnu budovy lze kombinovat, například zděné zdivo je kombinováno s betonovým řešením nebo základem ze stavebního bloku. V důsledku toho se vlastnosti základu v důsledku toho nemění, ale proces uspořádání je značně zjednodušen a náklady jsou sníženy.

Nadace pilotového založení

Technologické rošty s vyvrtanými piloty

Při stavbě budov na nerovném terénu, svazích a nestabilních půdách je nezbytné uspořádání základů s roštem na vrtaných pilotách. Tyto stavby jsou nejlepší volbou pro výstavbu, a to jak pro malé domy, tak pro kapitálové struktury průměrné velikosti.Vyvrtané základy s roštem mají nosnost vyšší než nosnost monolitických a pásových základů a stojí méně.

Rostverk s vyvrtanými sloupy v sekci

Vyvrtané piloty, schopné nést zatížení 1500 kg. Pro výstavbu budov střední velikosti bude potřeba několik desítek sloupů, jejichž průměr může dosáhnout 150 cm a délku až 40 m.

Pro stavbu základny nevyžaduje závažný výkop.Každá hromada je vodotěsná dvěma vrstvami toli nebo střešní krytinou a fixována v nemrznoucí vrstvě půdy.Hydroizolaceumožňuje chránit beton před zničením a snížit tlak půdy na podpěrách.

Výhody základny na vyvrtaných nosnících:

  • při výstavbě základu budovy, která se nachází v těsné blízkosti, nejsou ovlivněny dynamické síly;
  • schopnost instalovat na jakékoli půdě;
  • nepoškozuje okolní krajinu;
  • se nachází pod značkou zamrznutí půdy;
  • je vhodný pro dřevěné, rámové a cihlové domy;
  • levnost;
  • Rychlost základního zařízení je několik dní.

Vrcholy instalovaných sloupků jsou řezány na stejné úrovni, po které jsou spojeny společným pásem. Rostverk na vyvrtaných pilotách umožňuje zajistit rovnoměrné rozložení zátěže vyvolané hmotností konstrukce v celé základně budovy. Zařízení základu pilotového roštu si můžete prohlédnout ve videu níže:

Nevýhodou této konstrukce je skutečnost, že v důsledku přítomnosti volného prostoru mezi podlahou a zemí je nutné zahřát vrtanou základnu s roštem. To vede k dodatečným pracovním a materiálním nákladům.

Rostverk na pilotech šroubů

Výhodou základu na pilotech šroubů je to, že jejich instalace nevyžaduje výkopové práce, a obvykle se používají na hliněných a těžkých půdách. Jakmile jsou nainstalovány podpěry, jejichHlavy jsou rozřezány na jednu úroveň a vytvářejí zařízení pásového pásu.

Typy roštů na pilotech šroubů

Monolitické železobetonové a betonové konstrukce pro šroubové piloty jsou extrémně vzácné, protože tento typ podpěry se používá pro konstrukci lehkých konstrukcí.Nejčastěji je pilotní rošt zhotoven z kovového úhlu nebo lišty kanálů.

Před montáží roštu na špičky vrutů šroubů se k nim přivaří kovové podložky, jejichž velikost by měla umožnit korekci axiálního posunutí podpěr. Dále se k navázání všech pilot používá kanál nebo roh, v důsledku čehož se vytvoří trvanlivá a spolehlivá konstrukce.

Důležité!Před instalací základu a roštu na šroubové piloty je nutné provést antikorozní úpravu na všech kovových konstrukčních prvcích. Tím se výrazně zvýší životnost vztyčené konstrukce.

Hlavní rozměry a rozměry

Pro vytvoření pevného a odolného základu je nutné provést správné výpočty. Tvar a rozměry použitého roštu jsou dány konstrukčními vlastnostmi budovy, která je postavena, zatížením základu, počtem a umístěním pilot.

Pohled na pilotové založení v sekci

Je vytvořen rostver, stejně jako konstrukce patky pásu.Výška roštů pro pilotové základy přímo závisí na jaké úrovniod země by měla být zvýšená konstrukce, stejně jako její hmotnost.Výpočet konstrukce můžete provádět nezávisle na zemi nebo v malé hloubce. V případě závěsného pásového zařízení je lepší svěřit výpočty odborníkům, protože pro neprofesionální jsou velmi komplikovaní.

Můžete nezávisle vypočítat rozměry pilotového základu pilotového základu pomocí vzorce B = M /(L × R), kde:

  • B - minimální přípustná výška podpěry pásu;
  • M je hmotnost struktury konstrukce bez ohledu na použité podpěry;
  • L - délka pásu;
  • R - pevnost zeminy na povrchu země.

Vyztužovací klec roštu

Jsou vytvořeny rámy armatur pro pásy na základech pilot, jakož i pro konstrukce na základech pásů. V návrhu je nutné provádět podélné (pracovní), horizontální a vertikální příčné vyztužení. Celkový průřez podélné výztuže by měl být alespoň 0,1% úseku pásu. Pro výběr průřezu každé tyče a jejich sudého čísla pomocí řady ventilů.

Rozsah ocelové výztuže

Typ výztuže Délka pásu, m Průměr, mm
Podélná (pracovní) výztuž Až 3 10
Více než 3 12
Vodorovná výztuž (příčná) 6
Svislá výztuž Až 0,8 6
Více než 8 8

Hlavní výrobci a typové řady roštů

\ t

U soukromých nebo malých budov mohou být mřížové pásy zhotoveny nezávisle přímo na staveništi, ale při výstavbě průmyslových budov, vícepodlažních budov atd. používat prefabrikované konstrukce. Mezi hlavními výrobci betonových komponentů roštu 35 tun lze rozlišovat následující společnosti:

  • APSK Gulkevichsky OJSC;
  • ZAO OBD;
  • CJSC T-Beton ;
  • LLC „LSR. Konstrukce-Ural “ ;
  • ZKPD Tomsk House-Building Company LLC;
  • JSC PZSP.
Série Popis
Monolitické železobetonové mřížky

řady 1.411.1-1 /89
Pro konstrukci základů pro prefabrikované železobetonové sloupy jednopodlažních a vícepodlažních průmyslových budov řady AI 20-1 /70, II 20-2 /70, II 20-3 /70. Nosníky konstrukcí řady AI 20-1 /70, II 20-2 /70 a AI 20-3 /70 mají průřez 400 x 400 a 400 x 600 mm. a měly by být vloženy do základu 600 mm.
Série 1.011-6 Vyrobeno z těžkého betonu třídy B 12,5 Čtvercové piloty 300 * 300 a 350 * 350 mm.
Série na mřížce kovu:

3,407-115

3.407,2-162

3.407.9-146

3.407.9-1581
Pro provoz konstrukce při teplotě:

● do –40 ростC je mřížka vyrobena z uhlíkové oceli VST 3 odpovídající GOST 380-71;

● pod - 40˚C pro mřížku použijte nízkolegovanou ocel 09G2S, která odpovídá GOST 19281-73 a 19282-73.

Název, který označuje standardní rošty pro pilotové základy, zahrnuje povinné dopisové indexy RS a RB a pořadová čísla. Značení PC1 - PC5 se používá na čtvercových podpěrách a RB - pro obdélníkové piloty.

Důležité!Pokud potřebujete objednat mřížky od 50 tun výrobce betonových výrobků, musíte si vybrat velmi pečlivě, aby byla zajištěna pevnost a trvanlivost celé konstrukce.

Hlavní ustanovení o zařízení a výpočtu roštu

Při stavbě základu pilotového roštu je nutné znát základní požadavky na rošt a provádět příslušné výpočty celé stavby. Je také nezbytné mít k dispozici výkonný systém pro grily, na kterém jsou uvedeny všechny hlavní konstrukční prvky. Důležitým bodem při návrhu základny budovy je přesný výpočet požadovaného počtu podpěr pro každý konkrétní typ konstrukce. Základem výpočtů je celková hmotnost konstrukce a únosnost půdy. Hmotnost domu musí být dělena únosností půdy a získáme hodnotu plochy promítané základny. Určení oblasti bezpečnostní rezervynadace by měla být zvýšena o 30%. Pro výpočet požadovaného počtu podpěrných sloupů musí být základní plocha vydělena objemem každé hromady a musí být splněny následující podmínky:

  • podpěry by měly být instalovány ve všech rozích vztyčené konstrukce;
  • piloty jsou namontovány na křižovatce stěn budovy;
  • podle SNIP, vzdálenost mezi piloty v roštu je 2-2,5 m.

Spojení vlasu s pásem může být pevné nebo volné. V případě volného spojení vstupují hlavy podpěr do roštu do hloubky 50–100 mm. Tento typ upevnění je vhodný pro centrální nosné sloupy.

Upevnění roštu na hromadu

S pevným kloubem se hlavice vlasu zlomí a výztuž je holá, poté se monolit provádí do betonové nebo železobetonové mřížky. Tento typ připojení se provádí, když:

  • stavba pilotových základů s rošty se provádí na nestabilních půdách;
  • Na podpěry jsou umístěna horizontální zatížení;
  • kombinované nebo šikmé podpěry jsou instalovány na základně;
  • podpírají sloupky pracující na tažném zatížení.

Příkladové výpočty

Vezměme si příklad výpočtu pilotového základu s mřížkami pro jednopatrový cihlový dům s střešní střechou z kovových dlaždic. Budova má dvě železobetonové podlahy.Tloušťka 220 mm. Rozměry domu v plánu - 6 * 9 m, tloušťka nosných stěn je 380 mm. Celková výška podlahy - 3,15 m, od podlahy ke stropu - 2,8 m, a celková délka příček uvnitř budovy - 10 m (v místnostech nejsou žádné vnitřní stěny). Na místě je žáruvzdorná směs s pórovitostí 0,5 a hloubkou 3,1 m.

\ t
Typ zátěže Koeficient
Strom 1.1
Kov 1,05
Zásyp, izolace, železobeton, potěry 1,1
Položky vyrobené ve výrobě 1,2
Položky vyrobené přímo na staveništi 1,3
Zařízení, nábytek, lidé1.2
Sníh 1,4

Přednastavená šířka roštu 400 mm. a výška 500 mm. Délka podpěry je 3 m. A průřez je 50 cm. čísla jsou 30 /1,5 + 1≈21).

  • Plocha podpory, m2 3,14 * 0,52 /4 = 0,196
  • Obvod, m- 2 * 3.14 * 0.5 = 3.14
  • Hmotnost mřížky, kg- 0,4 m x 0,5 m x 30 m * 2500 kg /m3= 19500
  • Hmotnost nosičů, kg- 21 x 3 m. * 0,196 m2* 2500 kg /m3* 1,3 = 40131
  • Hmotnost budovy, t- Hmotnost podpěr + hmotnost roštu + součet z tabulky ≈ 224

Výpočet hlasitostiJe nutné stanovit hmotnost konstrukce bez podkladových podpěr. Výsledkem je M = 204 t. Šířka vytvrzování je M /(L * R) = 204 /(30 * 75) = 0,09 m. Takový pás nelze použít pro stavbu, v tomto případě, protože převisy cihlových zdí by měly více než 40 mm. Proto přidělujeme šířku - 400 mm a výška zůstává - 500 mm.

Související článek:

Pilotové založení: výpočet. Pro uspořádání pilotové konstrukce je nutné přesně vypočítat počet a velikost sloupů, jejich hloubku a umístění. Tyto výpočty můžete provádět sami pomocí informací, algoritmů a doporučení, která jsou navržena v našem materiálu.

Výpočet a výkresy výztuže stropní mřížky

Úsek vodorovné (pracovní) výztuže by měl být0,1% * 0,4 * 0,5 = 0,0002 m2= 2 cm2] . V tomto případě postačí 4 kovové tyče Æ 8 mm, ale podle předpisů je nutné použít minimální přípustnou Æ 12 mm. Pro svislé a příčné výztužné pruty se používají Æ 6 mm.

Schéma zesílení roštu

Výpočty zabírají nějaký čas, ale pomohou ušetřit spoustu peněz a času při stavbě domu. Pro lepší pochopení důležitosti procesu výpočtu stojí za to sledovat toto video:

Vytvoření základu pilířů pomocí vlastních rukou

SamostatněNadace pilotů musí provádět následující fáze práce:

  • návrh a výpočet základu;
  • přípravné práce a plánování pracovního prostoru;
  • vrtání a rýhování vrtů;
  • výroba bednění;
  • výroba výztužného rámu;
  • lití betonu a vibrací.

V případě použití kovového roštu v základu se přivaří ke špičkám nosných sloupů.Při montáži pásu je nutné přísně dodržovat vodorovnou polohu tak, aby zatížení z budovy bylo rovnoměrně přeneseno na základ.

Bednění mřížkového a štěrkového substrátu

Uspořádání zapuštěné konstrukce z železobetonu, budete muset provést plnění drceného kamene zlomek 20-60 mm, a zhutnit pomocí platformy. Vrstva drceného kamenného podkladu musí být nejméně 150 mm. Pro zlepšení únosnosti půdy pod pásem by měl být položen drcený kámen v malých vrstvách, které je třeba zhutnit vibrátorem. Bednění pro rošt je instalováno na substrátu, jehož šířka by měla mírně přesahovat tloušťku stěn a výška panelů bednění by měla brát v úvahu velikost budoucího suterénu.

Schéma výztuže

V schématu zesílení pilotových základů pilotových základů stejně jako při stavbě základů, dva horní a dolní pásy z kovuvýztuže, jakož i svislé a podélné tyče menších průměrů.Ve fázi vyztužení je nutné pokládat krabici a trubku pro následné pokládání inženýrských komunikací. Vzhledem k tomu, že pokud to není hotovo, pak budete muset kladivo beton, který povede k porušení integrity monolitu.

Podbíhání betonu vibrátorem

Naplnění pásu betonem, roztok musí být vibrován. Bez provedení tohoto postupu je obtížné dosáhnout stejnoměrnosti a vysoké pevnosti. Proto je zpracování betonu vibrátorem při vylévání základu a pásu mimořádně nutné a povinné. Bednění může být odstraněno po 4 dnech, pokud po nalití byla teplota vzduchu + 20 ° C. Do této doby dosáhne návrhová pevnost betonu 50%, což je dostačující pro zahájení další fáze výstavby. Při teplotě + 10 ° C bude toto období asi 2 týdny. Při nižších teplotách musí litý monolit ohřívat nebo ohřívat.

Typické chyby, které se vyskytly při vytváření nudné základny s roštem, si můžete prohlédnout na videu níže:

Související článek:

Základ na vrutech šroubů vlastními rukama. Aby takový design byl schopen jakéhokoli více či méně kompetentního stavitele. Její výhody a nevýhody, vlastnosti instalace a povrchové úpravy - to vše v našem materiálu.

Zvažte klady a zápory pilotového základu s hloubkou roštua proč je tento druh důvodu dán přednost.

Výhody by měly zahrnovat:

  • vysoká stabilita a nosnost;
  • nízké náklady;
  • nevyžadují velké objemy zemních prací;
  • snadná instalace;
  • vysoká stabilita na nestabilních půdách.

Mezi nedostatky základu pro pilotování roštů patří:

  • nemožnost suterénu zařízení;
  • nedoporučuje se pro konstrukci stěn z těžkých materiálů;
  • obtížnost provedení nezbytných výpočtů.

Závěr

Téměř ve všech případech vyžaduje výstavba základů pro jednopodlažní a vícepodlažní budovy vytvoření roštu. Použití pásu k vytvoření základů je poměrně pracný proces, avšak pokud jsou vzaty v úvahu všechny požadavky a splněny, jsou provedeny nezbytné výpočty a jsou použity kvalitní a kompatibilní stavební materiály, pak je zaručena spolehlivost celé konstrukce budovy.