Šroubové piloty pro základy: cena s montáží, typy, výroba a montáž

Často se používá při stavbě soukromých domů a chalup pásového základu nelze nalít na všechny půdy. Tam, kde je podzemní voda v blízkosti povrchu, v oblastech se záplavami, pohyblivými a plovoucími půdami - všude je nutné posílení základové konstrukce. K tomu použijte hromádky. Jedná se o podpěry, které jsou položeny v určité hloubce a svázány základem pásu. Ten leží na pilotách, které jsou samy o sobě a berou celé zatížení z konstrukce. Existuje několik typů pilot, které se navzájem liší jak materiálem výroby, tak technologií záložky (instalace). V tomto přehledu uvažujeme šroubové piloty pro nadaci. Cena s instalací, rozměrové charakteristiky, jak jsou instalovány piloty tohoto typu - podrobněji níže.

Šrouby z ocelových trubek

Piloty pro stavbu základů - co to je

\ t

Samotný základ je podpora domu. Ale on by měl stát na pevné podložce, a pak pod vlivem zatížení z budovy začne rozptýlit v různých směrech, což povede ke zničení budovy. Slabá půda nemůže být vytvořena pro základ, proto jsou piloty instalovány pod základovou konstrukcí, která svými spodními konci přiléhá k odolné zemní vrstvě, která je hluboko pod zemí.

Existuje několik technologií pro instalaci pilotové konstrukce, kde lze rozlišovat tři hlavní typy:

  • Technika řízení.Jedná se o případ, kdy je betonová hromada jednoduše zatlačena do země pomocí speciální instalace.
  • Technologie vrtání.Je to tehdy, když je v zemi vyrobena studna, do ní je vložena trubka, používá se jako bednění a do ní se nalije betonový roztok s výztuží. Potrubí po vysušení, beton je vytažen nebo ponechán k posílení.
  • Technologie šroubování.Za tímto účelempoužívají se kovové hromady ocelových trubek, ve kterých je vrták. Jsou jednoduše našroubovány do země do požadované hloubky.

Kde se používají pilotové základy

Pilotové základy se používají v obytných budovách, v průmyslových i soukromých budovách. Jak je uvedeno výše, jejich hlavním účelem je posílit půdu, na které je budova postavena. Podpěry jsou v tomto případě vystaveny pod stěnami budovy (vnější a vnitřní) s povinnou montáží prvků v rozích budovy a do spár stěnových konstrukcí.

Dům postavený na pilotech šroubů

V soukromé bytové výstavbě se začaly používat pilotové základy, když v rozsáhlé zemi vládl stavební boom. Pro všechny nebylo dost dobrých míst, ale lidé chtěli mít od městského shonu alespoň malý dům. Proto úřady začaly přidělit pozemky pro výstavbu na prakticky nevyhovujících lokalitách. V každém případě nebylo možné postavit dům podle tradičních technologií. Zde jsme si vzpomněli na hromady, které byly dříve používány pouze v civilní a průmyslové výstavbě v pobřežních oblastech a na severu.

Jak se ukázalo, hromady se snadno vypořádaly s různými nepříjemnostmi při stavbě domu a nákladů, takže se rychle staly populárními. V každém případě problém vyřešili. Technologie řízení a vrtání jsou však velmi složité, časově náročné a nákladné. Bez speciálního vybavení nedrží. Proto se dnes dostalo velké popularityje to technologie montáže základu na šroubové piloty, kterou lze provádět bez dodatečných nákladů ručně.

Co je to šroubový design

Níže uvedená fotografie ukazuje jednu hromadu, která se skládá z ocelové trubky se šroubovitým hrotem. Jedná se o standardní provedení používané v měkkých půdách. Šroub je vyroben z ocelového plechu ražením a jeho upevnění k potrubí je elektrické svařování.

Šroubová hromada standardního provedení

Existuje však několik druhů pilotů typu šroubů, které se liší v konstrukci špičky.

Typy hrotů a počet šroubů

Obrázek Druh konstrukce Popis
Uskopostnye Víceotáčkový design připomínající šroubový závit.

Používá se při stavbě základů v oblastech s permafrostem nebo v oblastech s velkým počtem kamenů.
Širokopásmové připojení Standardní provedení s jedním nožem v jednom nebo půl poloměru.

Používá se pro piloty používané na měkkých a mobilních půdách.
Multibanging Několik čepelí umístěných podél délky vlasové trubky.

Tato konstrukce poskytuje nejlepší ukazatele pilotové podpory na zemi.

Současně jsou svislé posuny základu ostře zmenšeny, což zvyšuje tento ukazatel jako stabilitu konstrukce.

Používá se na půdě se silným mrazem.

Podle technologie výroby hrotů se dělí na svařované a odlévané. První z nich byly popsány výše, opakujeme - jedná se o ocelový plech, kterému je dán tvar šroubu za použití technologie lisování, po které je jednoduše svařován k potrubí elektrickým svařováním. Jedná se o odlitky z lité oceli, které po konečném zpracování mají velikost a tvar špičky.

Špička na odlitky

Všechny špičky použité při stavbě pilotových pilot jsou označeny:

  • svařovaný typ - SVS;
  • odlitek - AFL;
  • kuželovitý - ICS;
  • doplněné vrcholem SVP;
  • kotva - WOW.

Šroubová hromada s hrotem kotvy

Pohled odborníka
Dmitry Kholodok
Technický ředitel opravárenské a stavební společnosti ILASSTROY
Položit otázku\ t
„Vícevrstvé piloty se obvykle používají pouze při stavbě vícepodlažních budov, ale ne více než tří podlaží s podkrovím. V jednopodlažní konstrukci je lepší použít standardní jednošroubové konstrukce nebo úzké vícešroubové piloty. “

Vlastnosti šroubových pilot pod základem: rozměry a série

Začněme s rozměry, protože určují únosnost konstrukce. Výrobci šroubových pilot nabízejí výrobky na bázi různých trubekprůměru. Tento parametr se pohybuje v rozmezí 57–325 mm. V soukromém bydlení se používají stavební výrobky o průměru nejvýše 133 mm. Níže uvedená tabulka ukazuje piloty s různými velikostmi a určující, které zatížení mohou vydržet.

Mark /Picture Průměr trubky a šroubu (čepel), mm Únosnost, kg Účel

CBC-57
57/150 800 Obvykle se používá pro stavbu ochranných konstrukcí, malých hospodářských budov, kotvení a jiných konstrukcí s nízkou hmotností


SVS-76
76/200 3000 Lze použít při stavbě lehkých přístavků a plotů s vysokým větrem.

Často se používají jako podpěry pro různé typy zařízení, například pro topný kotel.


CBC-108
108/300 5000-9000 Lze použít i při stavbě těžkých domů typu rámu, roubených puklin a konstrukcí z dřevěných tyčí.

Praxe ukázala, že šroubové piloty této standardní velikosti se dobře ukázaly v provozu domů postavených na mokřadech.

SVS-133
133/350 Až 14 000 Nejvýkonnější pilotové prvky typu šroubů, které jsou instalovány jako podpěry pro stavbu domů z těžkých materiálů: cihly, bloky silikátových plynů a podobně.

Obvykle jsou takové piloty svázány železobetonovou mřížkou se strukturoupřízemí.

Dodáváme, že výrobci vyrábějí šroubové piloty různých řad, které řeší různé problémy:

  • Řada „Z“je standardní provedení pro lehké konstrukce;
  • "T"- v konstrukci víčka jsou zhotoveny otvory pro montáž kovového nebo dřevěného roštu;
  • „U“- pro tuto řadu má víčko tvar písmene U;
  • ‚F ' - v horní části potrubí je instalována příruba kruhového tvaru;
  • „R“je obdélníková příruba.
[titulek id = "attachment_32526" align = "aligncenter" width = "700"] Hromada šroubů řady "U" se špičkou ve tvaru písmene U[/titulek ]

Tloušťka trubky

Vzhledem k tomu, že velikost trubek není jen jejich průměr, ale také tloušťka stěny, lze na základě tohoto parametru stanovit únosnost výrobku. Při přípravě založení domu na chůdách je však třeba vzít v úvahu i další vlastnosti. Například aktivita podzemních vod. Může mít vysokou koncentraci solí, které rychle korodují kov. To znamená, že v takové situaci bude nutné použít trubky s tlustší stěnou, aby se prodloužila jejich životnost. Trubky používané při výrobě šroubových pilot jsou tedy rozděleny do tří skupin v závislosti na tloušťce stěny:[list type = "check"]
  • Tenkostěnné.Mají tloušťku stěny menší než 3,5 mm.
  • S průměrnou tloušťkou stěny.Tento parametrse pohybuje od 3,5 do 6 mm.
  • Tloušťka- nad 6 mm.

Šroubová hromada z potrubí o průměru 102 mm a tloušťce stěny 6,5 mm

Nyní, co se týče tloušťky kovu použitého pro výrobu lopatek. Existují dvě skupiny:

  • Do 5 mm.Tyto šrouby se montují na piloty, které lze použít pro konstrukci lehkých konstrukcí.
  • Více než 6 mm.Piloty s takovými šrouby lze instalovat pod domy z těžkých stavebních materiálů.

A doslova tři pozice týkající se jakosti oceli pro základní sloupky:

  • Trubky a lamely St3 vyrobené z oceli St3 lze použít, pokud má podzemní voda nízkou chemickou aktivitu.
  • St20 pro mírně agresivní vody.
  • A oceli 09G2S nebo 30XMA pro oblasti s agresivními půdami.

Antikorozní nátěry

\ t

Vzhledem k tomu, že hromady šroubů jsou umístěny ve vlhké půdě a voda v podloží bude neustále ovlivňovat kov, je nutné vynaložit veškeré úsilí k provedení ochrany proti korozi. Existuje několik moderních technologií, které jsou rozděleny do tří skupin:

  • zinkování;
  • potažení polymerními kompozicemi;
  • potažení ochrannými sklovinami a primery.

Šrouby pozinkované

Všichni výrobci dnesprovádět některá z těchto technologií výrobní opatření. Jak však ukázala praxe, ne všechny z nich poskytují požadované normy, které ovlivňují životnost podpěr v zemi. Například pozinkování kovů za studena je lepší než horké. Polyuretanové a epoxidové primery jsou lepší než jiné polymery. Dnes se navrhuje malování kovových výrobků se speciálními sloučeninami, které se aplikují na rez. Rezavé povrchy však nejsou ošetřeny ničím, ale ochrana je velmi účinná, dokonce lepší než pozinkovaná.

Pokud jsou piloty šroubů pro základ vyrobeny ručně, mimochodem, video bude uvedeno níže, budete muset vybrat antikorozní materiál a aplikovat ho na hotový výrobek. Je třeba dodat, že trh je zaplaven produkty pochybné kvality. Stále častěji jsou „holé“, takřka řečeno, piloty neupravené antikorozní ochranou. Nedoporučujeme je zakoupit pod záložkou doma. Lze je použít pouze pod ochrannými konstrukcemi a budovami ekonomického typu. Samozřejmě je budete muset před instalací namalovat.

Výpočet a návrh základů šroubů

Jednoduchost vybudování základu tohoto typu neznamená, že by se s ním mělo zacházet z hlediska jednoduchého výpočtu. Ve výše uvedené tabulce je uveden index únosnosti . Je to jeho a vycházejí z výpočtů. Kromě toho však existuje další parametr, který určuje kvalitu finálevýsledku. Toto je umístění podpěr vůči sobě navzájem. Zde máme na mysli vzdálenost mezi sloupy, a proto je tímto způsobem stanoven počet pilot .

Přesný výpočet je klíčem k dlouhodobému provozu základu na vrutech šroubů

Nosnost

Tento parametr nemá přesnou hodnotu, a to podle ukazatelů tabulky. Šířka je poměrně velká, například od 5 000 do 9 000 kg, takže je velmi důležité přesně vypočítat hmotnost, kterou může jedna hromada vydržet v projektu konkrétního domu. A zde bude hodně záležet na únosnosti samotné půdy. To je přesně to, co se bere v úvahu při výpočtu únosnosti základu. Proto je před vypracováním projektu a provedením výpočtů velmi důležité provádět geologické průzkumy.

Kalkulačka pro výpočet únosnosti pilířů šroubů

Zatížení nadace

Druhým důležitým parametrem, který je třeba přesně vypočítat, je zatížení budovy na samotném základu. Výpočet je poměrně komplikovaný, protože je nutné brát v úvahu hmotnost všech materiálů použitých na stavbu. A protože jsou používány velkým počtem druhů, nefunguje to vždy. Proto existují zjednodušené vzorce. Je však lepší použít online kalkulátor, do něhož se zadávají parametry domu a materiály, ze kterých byl postaven.

Kalkulačka pro výpočet zatížení pilotového základu

Jak určit počet pilot

Takže, pokudVzhledem k tomu, že byly dokončeny výpočty únosnosti jedné hromady, která bude použita při stavbě domu, a zatížení celého domu na základně, lze určit počet požadovaných pilot. Za tímto účelem musí být druhý parametr rozdělen první. Ačkoli se jedná pouze o obecný vzorec, protože existují určité standardy pro umístění podpěr.

Související článek:

Pilotové založení: výpočet. Pro uspořádání pilotové konstrukce je nutné přesně vypočítat počet a velikost sloupů, jejich hloubku a umístění. Tyto výpočty můžete provádět sami pomocí informací, algoritmů a doporučení, která jsou navržena v našem materiálu.

Výroba šroubových pilot vlastními rukama: video a fotografické materiály

V zásadě neexistují žádné zvláštní obtíže při výrobě šroubových pilot. Protože se jedná o trubku, na které je nutné vytvořit hrot ve formě kopí a instalovat čepele. Veškeré upevnění se provádí svařováním.

Obrázek Popis prací
Tak vezmeme potrubí a plech.
Je třeba připravit tři šablony: pro výrobu kuželové špičky, vnitřních otvorů lopatek a jejich vnějšího obrysu.
První z nich je tvořen cínem ve výši čtyř sektorů. To znamená, že je nutné rozdělit obvod trubky (π × D) o 4. Pak tento parametr posuňte o 45 ° a připojte výsledné bodymezi sebou. Ukazuje tento trojúhelník. Jako druhý vzor můžete použít použitý řezací kotouč, který je připevněn k průměru trubky.
Celý řezný kotouč se používá jako šablona pro vnější obrys lopatek.
Na plechu pomocí šablon se obrysy budoucích lopatek nakreslí čarami, podél kterých se bude provádět řez.
Přířezy mohou být řezány plazmovou řezačkou nebo řezačkou plynu.
Plazmorezym pracuje rychleji a řezy jsou hladké bez kovových šmouh.
Takové přípravy by se zde měly promítnout.
Obrobek se upne do svěráku nebo mezi dva pevné kovové profily.
Páka je vložena mezi hrany, může to být trubka nebo tvarovky. Pak potřebujete páku, aby se jeden konec obrobku zmáčkl na sebe.
Mělo by to vypadat takto. Pak je třeba obrobek otočit a utáhnout stejným způsobem a na druhém konci, aby byl tvar šikmého tvaru.
Tato fotografie jasně ukazuje, v jakém pořadí by měl být tip vytvořen. To znamená, že úseky potrubí jsou vyříznuty podle vzoru, získá se tvar ve tvaru korunky. Potom by zuby měly být velkým kladivem nebo kladivem, aby se daly v jednom bodě a opařily na okrajích.
Šroubje položena na potrubí a opracována ze všech směrů na křižovatkách. Nenechávejte žádné nepařené plochy, protože konstrukce je při zašroubování do země vystavena velkému zatížení.

Nezapomeňte zpracovat hotový výrobek antikorozní směsí. Pro lepší zašroubování v pilotách jsou hrany lopatek broušeny bruskou tak, aby byly ostré.

Náklady na založení na pilotech šroubů

Je třeba rozlišovat, že ceny šroubových pilot pro základ se zařízením se liší od hotových výrobků, které se prodávají jako samostatný výrobek. Se zdánlivě velkým rozdílem v ceně je služba výstavby základů na pilotových šroubech na klíč mnohem lepší. Vzhledem k tomu, že hromady výrobce vás zavedou na místo. Bude počítat jejich počet a plánovat strukturu na zemi.

Stavba základny na klíč

A hlavní je kvalitní instalace podpěr. Se zdánlivou jednoduchostí bude třeba hodně zvážit, zvláštní pozornost by měla být věnována vertikálnímu zašroubování vzpěr. A pokud to profesionálové dělají, můžeme hovořit o vysoké kvalitě konečného výsledku.

Takže, jaké ceny dnes výrobci nabízejí? Označujeme průměrnou hodnotu šnekové hromady s instalací o průměru 133 mm a tloušťkou stěny 4 mm. Cena závisí na hloubce zašroubování, resp. Na délce vlasu.

Délka vlasu, m 2 2,5 3,0 3,5 4,0 4.5 5,0 6,0
Cena s instalací, rub. 3800 4100 4500 4800 5200 5700 6200 7200

Hodnoty nákladů se v jednotlivých regionech liší, takže je třeba určit sazby.

Za jakou cenu si můžete koupit hromádky šroubů pro základ

Zde, stejně jako v případě instalace na klíč, bude mnoho záležet na délce vlasu, jeho průměru. Cenová složka však zahrnuje také typ špičky, typ špičky a způsob přijatých ochranných opatření. Řadíme hromadu s průměrem trubky 73 mm a tloušťkou stěny 5,5 mm, průměrem čepele 250 mm a tloušťkou 5 mm. Konstrukce šroubu - dvě lopatky (360 ° rotace), ochrana - antikorozní sklovina.

Dvoukřídlá hromada, lakovaná smaltem

Délka vlasu, m 2 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 6,0
Cena, rub. 1500 1700 1800 1900 2000 2200 2400 2600

Opět platí, že ceny se v jednotlivých regionech a výrobcích liší, takže před rozhodnutím o koupi šroubových pil pro nadaci se doporučuje shromažďovat informace o společnosti, která vyrábí výrobky. Je lepší dát přednost tomu, který má více pozitivních recenzí. I když náklady na hromadu budou o něco dražší, ale je to záruka jejich dlouhodobého provozu.

Cena hromady závisí především na její délce a průměru trubky a čepele

Pravidlastavba pilotového šroubového základu

\ t

Bez ohledu na to, v jaké oblasti bude budova zabírat, například 20 × 20 nebo 4 × 3 m, základová konstrukce na šroubových pilotách se provádí stejnou technologií. Cena projektu se mění v důsledku zvýšení nebo snížení počtu podpor.

Obrázek Popis práce
Šroubové piloty se instalují na značení na staveništi
Podpora je umístěna svisle přesně
Jedna osoba drží oporu, druhá s pákou (dlouhá trubka) točí kolem své osy
Čím hlouběji hromada vstupuje do země, tím těžší je točit, takže dvě páky jsou instalovány z opačných stran a dva lidé otáčejí regál najednou
Všechny piloty šroubů jsou přišroubovány pod jednu úroveň. Když je vše připraveno, můžete přistoupit k instalaci roštu

Související článek:

Základ na vrutech šroubů vlastními rukama. Aby takovýto design byl dostatečně schopný jakéhokoli více či méně kompetentního stavitele. Její výhody a nevýhody, vlastnosti instalace a povrchové úpravy - to vše v našem materiálu.

Výhody a nevýhody základů pilotových šroubů

\ t

Na konci článku bych rád uvedl klady a zápory domu postaveného na šroubových pilótách.Začněme s výhodami:

  • Takový základ může být postaven na jakémkoli typu půdy.
  • Podzemní vody nejsou překážkou výstavby.
  • Úroveň zmrazení rovněž není základním faktorem.
  • Tato stavba je nejlepší volbou pro stavbu domu na obtížných reliéfech.
  • Montáž pilot je možná za všech povětrnostních podmínek.
  • Otáčení mrazem nijak neovlivňuje piloty šroubů během jejich provozu.
  • Snadná instalace.

Montáž se provádí na všech půdách

  • Rychlá doba obratu. Mechanizovaná posádka pro směnu může šroubovat několik desítek hromádek.
  • Minimální náklady na práci v důsledku neexistence takových procesů, jako je vykopání jámy nebo výkopu, instalace bednění, lití betonu, vyrovnání staveniště.
  • Základ pilótového šroubu je možné ihned po našroubování podpěr zasunout do země.
  • Konstrukce samotného domu může být provedena během montáže základu.
  • Dlouhodobý provoz stavby.
  • Pokud se správně přiblížíte k izolaci základu, můžete hovořit o možnosti vybudování sklepa.
  • Náklady na stavbu základu pilotového šroubu jsou o 30–50% nižší ve srovnání s betonovou konstrukcí.

Záplavy,vysoká hladina podzemní vody pro pilotové založení není problém

Teď o vadách základu postaveného na vrutech šroubů:

  • Hlavní problém spočívá v tom, že je velmi obtížné otáčet šroubové piloty do kamenité půdy.
  • Pokud jsou výpočty špatné, můžeme hovořit o garantované deformaci celé konstrukce.
  • Vždy existuje vysoká pravděpodobnost koroze kovu.
  • Způsobuje potíže při šroubování regálů v místech těsného spojení s přilehlými stěnami.

V tomto článku jsme tedy uvažovali o všem, co se týkalo šroubových pilot a jejich základů. Máte-li jakékoli dotazy, jsme připraveni na ně odpovědět. Pište do komentářů, které jsme v této recenzi nepokryli, nebo o které máte zájem více, s výjimkou informací v článku.

Video: výroba a montáž šroubových pilot