Bojujeme s nespravedlností a svévole: kam se obrátit se stížností na bydlení a komunální služby

Představte si, že váš bytový dům je vždy v pořádku: stoupačky neumožňují proudění na několika podlažích, střecha neuniká, výtahy fungují, jako by se chystaly vypustit do vesmíru, vždy je tam teplá voda správné teploty, studená pracuje bez přerušení , ve dvoře neteče kanalizační řeky. Tento obraz zůstane ve snech většiny Rusů, pokud nebudete bojovat s svévolností veřejných služeb. V tomto článku, redaktoři HomeMyHome.ru řekne a řekne vám, kam jít se stížností na nástroje.

Veřejné služby ne vždy ignorují neštěstí bydlení - je obtížné sledovat vše a ostražití občané často pomáhají identifikovat mnoho problémů

.

Co je stížnost na bydlení a veřejné služby a jak ji správně psát

První věc, kterou by měli obyvatelé domů dělat a že to neudělají správně, je podat stížnost s jasným popisem problému.

Nezapomeňte, že v moderním světě musí být vše zdokumentováno: i školník má popis práce pro sektor bydlení a veřejných služeb, na jehož základě je možné odhalit porušení na jeho oficiální úrovni. Někdy někdo požádá, aby napsal bližního: "Napíšete stížnost, jinak nevím jak." Není třeba se zeptat nikoho, vše se provádí podle algoritmu a nepředstavuje žádné potíže.

Důležité!Řádně podaná stížnost nebude odmítnuta z důvodu nesprávných údajů nebo nejasného popisu problému.

Existuje hlavní pravidlo: není-li v oběhu na papíře, neexistuje žádný oběh

.

„Horká linka“ je určena k řešení naléhavých problémů, ale potvrzení papíru je velmi důležité. Nezapomeňte, že "co je psáno perem, nemůžete ho řezat sekerou."

Není třeba psát vícenásobný opus, stačí 1-2 stránky jasně strukturovaného textu. Na konci žádosti je datum dokumentu a podpis navrhovatele (a dalších nájemců, kterých se nehoda týká).

Dokument je vyhotoven ve dvou vyhotoveních: jeden zůstává u původce, druhý je zaslán doporučeným dopisem s doručenkou nebo osobně v místě určení. V tomto případěNezapomeňte zaregistrovat obě aplikace. Co by mělo být uvedeno v prohlášení:

  • uvedou na něm příchozí číslo;
  • Nahoře je napsáno celé jméno. a postavení osoby, která žádost přijala nebo komu je určena;
  • datum přijetí;
  • razítko.

Příklad podání stížnosti: víčko je vyplněno v pravém horním rohu. Zde uvádíme celé jméno orgánu a údaje žadatele s telefonním číslem. Ve středu stránky jsme položili nadpis bez tečky: stížnost. Níže uvádíme několik bodů:

  1. Právní vztahy se správcovskou společností (HOA, bydlení a veřejné služby atd.).
  2. Popis problému /narušení provozu bytů a veřejných služeb.
  3. Žádost o kontrolní orgán.

Vlevo jsme napravo umístili podpis prohlášení.

S tím, co je špatně prováděno správcovskou společností a obecními službami, je třeba podat stížnost

.

Aby bylo možné zjistit, v jakých případech bude stížnost odůvodněna, je třeba si uvědomit odpovědnost sektoru bydlení a veřejných služeb.

Nejčastějším důvodem pro podání žaloby je nekvalitní poskytování služeb nebo jejich úplné odmítnutí, zejména pokud je účtováno v účtence

Dalšími příčinami jsou nahromadění nečistot, neodstranitelný sníh, zavěšení rampouchů, špinavé schodiště, špatné vytápění, nekvalitní voda, nízký tlak vody, neopodstatněný dlouhodobý nedostatek vody, neprovozní výtah, nekonzistence teploty vody s požadovanými normami. Mimochodem, načasováníOdstraňování problémů pro veřejné služby se pohybuje od 3 hodin do 7 dnů v závislosti na závažném ohrožení lidského života a zdraví. Pokud po osobním odvolání nebo telefonicky, problém není vyřešen, a regulovaná doba pro toto vypršela, neváhejte napsat stížnost.

Kde podat stížnost na bydlení a veřejné služby

Aby nedošlo ke ztrátě v množství organizací a oblastí, které mohou kontrolovat činnost bydlení a komunálních služeb, je třeba vzít v úvahu podstatu problému. Například zvýšená cla nemusí mít právní základ. V tomto případě pomůže zkontrolovat Federální antimonopolní službu. Pokud má stěžovatel pravdu, sankce nebudou trvat dlouho. Pokud je vše v souladu se zákonem, bude uvedeno v prohlášení o odpovědi. Dodáváme, že pokud v důsledku činností sektoru bydlení a veřejných služeb utrpěl člověk ztráty, je již nutné obrátit se na soud, aby bylo možné získat peníze a pokuty.

Jak začít bojovat proti bydlení a veřejným službám zasláním stížnosti na trestní zákoník

Chcete-li si stěžovat na nekvalitní práci, je žádost písemně napsána ve dvou vyhotoveních. Žádná zbytečná slova a výzvy ke svědomí zaměstnanců: tento problém vyložili v jednoduchém přístupném jazyce a striktně na zásluhách.

Varování!Napište jedno prohlášení pro každé porušení. Takže co nejdříve počkejte na výsledek. Doba posuzování žádosti je 10-30 dnů.

První žalobní důvod je vždy napsán jménem správce bydlení a komunálních služeb. Pokud neexistuje žádný výsledek, je aplikace odeslána do vyšších instancí.

Opakování potřeby osobně ověřit, že výpis je příchozí číslo, podpis a razítko

Stížnost bude zodpovězena rychleji, pokud jsou všechna porušení uvedena se seznamem zákonů, na které se vztahují. Je také vhodné upřesnit dobu, po kterou žadatel čeká na odpověď (od 10 do 30 dnů). Existuje orgán zvaný management nebo oddělení bydlení a komunálních služeb. I zde se zájmem přijme stížnost a opatření.

Jak se obrátit na vyšší orgány při neexistenci trestního zákona

S nečinností výkonného ředitele trestního zákona lze obrátit se na soud, Federální službu pro dohled nad dohledem nad prací, inspektorát bydlení, správu, státní zastupitelství. Je třeba dosáhnout odstranění porušení, takže tuto problematiku pečlivě studujeme.

Zhilinspektsiya a Rospotrebnadzor

Státní inspektorát bydlení je dalším místem ve frontě, které si stěžuje na nečinnost veřejných služeb. Aby byla žádost přezkoumána a zkontrolována, měla by být dodržena její struktura. Proto nabízíme vzorek se stručným návodem, jak podat stížnost na bytovou inspekci:

  • záhlaví s údaji vpravo;
  • důvod stížnosti s popisem problému;
  • převod orgánů, na které se osoba obrátila na stejnou záležitost dříve;
  • existuje-li soudní rozhodnutí, je rovněž obsaženo v prohlášení;
  • je-li porušen zákon o bytovém právu, je rovněž přiloženo potvrzení;
  • pokud jsou návrhy žadatele předloženy dneřešení problémů, jsou také popsány;
  • prohlášení uvádí, je-li třeba, aby byla odpověď poskytnuta individuálně;
  • na konci uveďte datum odvolání a podpis žadatele.

V Zhilinspektsiy neexistuje obecný vzorec stížnosti, a proto je třeba pozorovat výše popsaný algoritmus a vyjádřit vše na listu papíru A4

Rosporrebnadzor je schopen vážně zkomplikovat život pro veřejnoprospešné služby, pokud omezují své povinnosti: nejen že bude organizace sledována, ale může být učiněno rozhodnutí o jejím výkonu před soudem. Stížnost bude přezkoumána přibližně do jednoho měsíce: může být podána elektronickou poštou, žádost můžete převzít osobně, zaslat poštou, faxem - v každém případě obdržíte odpověď. Algoritmus pro psaní standardní zprávy, můžete přidat odstavec popisující opatření přijatá žadatelem k odstranění problému.

FAS a obecní správy

Žádost týkající se nepřiměřeného zvýšení sazeb za služby může být zaslána Federální antimonopolní službě. Prohlášení uvádí osobní a kontaktní údaje fyzické osoby, poštovní adresu a adresu organizace, proti které jsou nároky uplatněny.

Všechny placené příjmy, které způsobují otázku, je lepší kopírovat a přiložit k prohlášení. To bude sloužit jako potvrzení odvolání

Pokudněkteré dokumenty jsou připojeny, jejich seznam je určitě specifikován. Odpověď bude doručena na poštovní adresu nebo e-mail, jak je uvedeno ve stížnosti. Můžete také kontaktovat správu lokality. Posouzení bude řešeno také v elektronické podobě. Podnět obsahuje i osobní a kontaktní údaje, důvod odvolání a přijatá opatření.

Soudy a státní zástupci

\ t

Každý občan má právo obrátit se na soud, a pokud dojde k porušení, soud je nucen viníka provést rozhodnutí.

Odvolávají se na soud v případě, že neexistuje kontakt s jinými orgány nebo pokud jsou dotčeny osobní zájmy vlastníka z důvodu porušení právních předpisů organizováním trestního zákona

.

Státní zastupitelství poskytuje dohled po celé zemi, takže v případě závažného porušení má osoba právo obrátit se na státní zastupitelství. V souvislosti s obdrženým odvoláním bude kontrolována činnost veřejných služeb. V případě odhalení přestupku bude případ přesměrován na přímé autorizované subjekty.

Stížnost na státní zastupitelství v sektoru bydlení a veřejných služeb se neliší od prohlášení inspektorátu bydlení a je zpracována stejným algoritmem

.

Postupy pro konkrétní porušování předpisů v oblasti bydlení a veřejných služeb

Aby se předešlo obtížím při řešení problémů s veřejnými službami, je lepší jít na vyšlapané cestě: to bude efektivnější a můžete ušetřit spoustu času.

Nestojí za toznovu objevovat kolo: lépe sledovat osvědčené metody

Nedostatečné poskytování a nedostatek komunálních a bytových služeb

Poskytují-li veřejnoprospešné služby služby neadekvátní kvality nebo přestávky ve službách, které přesahují stanovenou dobu, oznámí spotřebitel problém nouzovému dispečinku písemně nebo ústně. Je nutné uvést osobní údaje, přesnou adresu, pro kterou bylo porušení zjištěno, a pro jaký typ veřejných služeb. V odezvě, data přijala informaci, stejně jako číslo a čas registrace aplikace.

Žádost musí být rovněž přijata telefonicky

.

Po přijatém odvolání se jmenuje inspekce, u které je se spotřebitelem (žadatelem) dohodnut čas a datum. Pokud není kontrola provedena nebo pokud problém nebyl po kontrole odstraněn, můžete podat stížnost na vyšší orgány.

Zvýšené sazby bez odůvodnění

Tento problém byl pro mnoho lidí „šťastný“. Různé finanční chyby a dluhy bydlení a komunálních služeb často dávají přednost řešení na úkor spotřebitelů služeb Podle zákonů Zákona o bydlení Ruské federace nemají veřejné služby právo měnit sazby za služby dle přání.

Přišel podivně velký účet? Musím na to přijít!

Jaký je součet představenstva:​​

  • z odečtů měřidel;
  • celkové plochy bydlení;
  • počtu nájemců.

Podle určitých kategorií služeb v různých regionech a všech údajů tvoří celkovou částku. Pokud spotřebitel zjistil nepřesnosti v potvrzení, je prvním krokem online kontrola. To lze provést na oficiálních stránkách FAS: http://fas.gov.ru/pages/vazhnaya-informacziya/kalkulyator-zhkx.html. Pohodlná kalkulačka vám umožní nezávisle vypočítat náklady na poskytnuté služby.

Zjistil (a) se v příjmu rozdíl? Nejprve se přímo vztahují na svůj trestní zákoník prostřednictvím písemného nebo elektronického odvolání. Podle postupu je společnost povinna podat zprávu o poplatcích, není-li žádost posouzena nebo přepočtena, lze situaci vyřešit v jiných případech. Za tímto účelem je třeba vytvořit kopii účtenky a přiložit ji k žádosti.

Po kontaktování trestního zákoníku můžete podat stížnost na Zhilinspektsiyu, poté na státní zastupitelství Rospotrebnadzor

V případě odmítnutí přepočítání se majitel obrátí na soud. Existuje několik důvodů, včetně dlouhodobé, zdokumentované absence osob žijících v bydlení.

Nedostatek nebo nesprávná příprava bytové a komunální služby doma na zimu

\ t

Seznam přípravy bytového fondu na zimní období, které začíná 1. října, zahrnuje nejen kontrolu systému vytápění a vodovodu, ale také připravenost zdí, střech, oken, dveří a sklepů a vchodů.

A toto se děje

Pokud dům není připraven na zimu, majitelé domů mohou psátstížnost na státní zastupitelství nebo svolání valné hromady (oznámení správcovské společnosti o místě a datu), na kterém se rozhodne, zda odmítne služby této společnosti.

Pozdní reakce havarijního dispečinku bytových a komunálních služeb

Nejdříve je třeba vzít v úvahu, že služba nouzového odbavení eliminuje veškeré komunikační chyby uvnitř bydlení na úkor obyvatel. Od okamžiku přijetí písemného nebo ústního odvolání dispečerem služba zahájí svou práci nejpozději ve stanovené lhůtě v usnesení RF Gosstroy č. 170 ze dne 27. září 2003. Úniky střechy by měly být opraveny do 24 hodin, problémy s odvodněním střechy - 5 dnů. Pokud se ve stěnách objeví praskliny, hrozí, že odpadne omítka nebo štuk, služba by měla okamžitě oplotit nebezpečné místo a problém vyřešit do 24 hodin.

V zimě musí pohotovostní služba v průběhu dne v letním období a v letním období do tří dnů vložit chybějící okna a dveře. Pokud mezi byty je únik ve stropě, pak bude odstraněn do 3 dnů. Problémy s kamny, krby, komíny a ventilace jsou řešeny rychle: nejprve vypnutím a opravy jsou provedeny do tří dnů.

Unikající kohoutky s vodou musí být opraveny do 24 hodin, stejně jako ucpání skluzu odpadků

Instalatérství, plynovody, elektrické sítě, topení, okapy vyžadují okamžité řešení. Výměna pojistky, spínače, automatiky na rozvaděči trvá 3 hodiny. Nouzová služba byla odstraněna pouzedrobné havárie, rozsáhlé problémy řeší kapitálové opravy V případě předčasného odstranění porušení je podána stížnost na jméno správce bytů a inženýrských sítí a dále na státní bytovou inspekci.

Uzavření nájemní smlouvy na společný majetek bez souhlasu nájemců

Nájem společného majetku by měl být prováděn pouze po dohodě s vlastníky bydlení. V opačném případě předseda správní rady vlastníků bytových domů učiní písemnou žádost adresovanou vedoucímu pracovníka HOA nebo trestnímu zákoníku s žádostí o poskytnutí informací o všech poskytovatelích, reklamních organizacích a jiných nájemcích, včetně toho, kde se peníze z pronájmu platí. V případě neexistence odpovědi nebo dostupnosti nájemců společného majetku bez souhlasu vlastníků bydlení je stížnost zaslána státnímu zastupitelství. Upřímně si přejeme vyřešit tento problém a vyřešit všechny problémy.